משלוחים חינם בכל הזמנה מעל 499 ש״ח
לוגו בי יוניק עיצוב הבית אונליין
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יודאיקה – מוצרים יהודיים שיכולים לקשט את הבית

תמונה יודאיקה לבלוג
מוצרי יודאיקה הם למעשה תשמישי קדושה הקשורים ליהדות ומשמשים אותנו לצורך קיום מצוות שונות.

שתפו לחברים

המסורת היהודית יצרה במשך השנים אומנות יהודית מפוארת שעוברת מדור לדור. בין היתר, היא כוללת פריטים המיועדים לשימוש בבית, בין אם זה בשבתות, חגים, מועדים ואירועים מיוחדים וכן ביום יום. מוצרי יודאיקה נמכרים בכל העולם ומספקים לנו עוד תזכורת, מה זה להיות יהודי.

בכל בית יהודי, בין אם הוא נמצא בירושלים, תל אביב, צפת, מנהטן ניו יורק, פריז או בואנוס איירס, אנחנו יכולים למצוא מוצרי יודאיקה מסוגים שונים. לא תמיד מי שרכש אותם מודה לכך ולא תמיד אנחנו מכירים בערך ובחשיבות הסמלית וההיסטורית שלהם, אך מדובר בפריטים שיש להם גם משמעות מבחינה יהודית, וכן משמעות בהקשר של עיצוב הבית בהיבטים שונים.

פמוטים
פמוטים

מוצרי יודאיקה הם למעשה תשמישי קדושה הקשורים ליהדות ומשמשים אותנו לצורך קיום מצוות שונות. במהלך השנים, התרחבה המשמעות של מוצרים אלו, בין היתר בזכות שילובים של פריטים כמו מוצרי אומנות, תכשיטים, ומוצרים אחרים, שגם אם אינם מיועדים לקיום מצוות, אזי שיש להם משמעות דתית מסוימת.

מגש לפסח
מגש לפסח

דוגמאות למוצרי יודאיקה

אפשר לחלק את התחום של מוצרים אלו לשתי קבוצות עיקריות. קבוצה אחת מתייחסת למוצרים המשמשים את הפרט לצרכיו בעת תפילות או מצוות אחרות. למשל, תיק תפילין, טלית ופריטים אחרים רלוונטיים לכל יהודי מאמין. קבוצה שנייה מתייחסת למוצרים לבית או לעסק, משמשים את הכלל ומעבר לעובדה שניתן לעשות בהם שימוש מעשי, הרי שיש להם גם משמעות בהיבט של עיצוב הבית.

כאן אנחנו יכולים למצוא פריטים כגון פמוטים לשבת, כוסות קידוש, מגשים לשבת, חנוכיות, פריטים המיועדים לחגים ועוד. ישנם קטלוגים נרחבים המציעים מגוון רחב של פריטים המשרתים את מי שבוחר לרכוש ולהשתמש בהם.

 

מה הייחוד של מוצרי יודאיקה?

מוצרי יודאיקה מתאפיינים בכך שהם מיועדים לצורך מסוים, ספציפי ומכאן גם נובע הייחוד שלהם. למשל, אם אנחנו פמוטים לשבת, אזי שזו המטרה שלהם. לא נשתמש בהם לצורך אחר. זה נכון גם לגבי חנוכיות, כוסות קידוש או כל פריט אחר.

מעבר לכך, הייחוד של מוצרי יודאיקה נובע מהעיצוב והסגנון שלהם, מעצם כך שהם בדרך כלל הרבה יותר מרשימים ומיוחדים מאשר כלי מטבח רגילים לדוגמא, וכן במקרים רבים הם מבטאים בעיצוב ובסגנון שלהם את המסורת היהודית. למשל, אפשר למצוא כוסות קידוש עם פסוקים מהתורה או דברים אחרים שיש להם קשר ישיר למסורת. בפרט זה נכון במוצרים המיועדים לחגים, כמו למשל, צלחות או מגשים לאירוח בפסח.

כיצד ומתי נרכוש מוצרי יודאיקה?

אנחנו יכולים לרכוש מוצרי יודאיקה בחנויות המיועדות לעיצוב הבית וכלי מטבח, וכן אנחנו יכולים לבצע הזמנות דרך אתר אינטרנט עם משלוח שיגיע עד הבית. אצלנו בבי יוניק, תוכלו לבצע הזמנה דרך האתר ולקבל את המשלוח תוך זמן קצר הביתה.

אנחנו נרצה לרכוש מוצרי יודאיקה לשימוש עצמי בבית, על פי הצורך, בפרט אם אנחנו עברנו זה עתה לבית חדש וברצוננו להתחדש במוצרים חדשים. כמו כן, אנחנו נרצה לקנות מוצרי יודאיקה לבני משפחה וחברים, לדוגמא בחגים או אם הם מתגוררים בארץ אחרת וברצוננו להביא להם מוצר שיספק לכם תחושת שייכות וקשר עם הבית.

כאמור, מוצרי יודאיקה מהווים גם מוצר בעל משמעות מעשית לשימוש אך יש להם גם משמעות מבחינת עיצוב הבית. לדוגמא, אנחנו יכולים למצוא פריטי אומנות או אפילו כלים לשבת או לחג, שיכולים לשמש בימים כסדרם, חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, בדיוק כמו כל אלמנט אחר.

אנחנו מזמינים אתכם לפנות אלינו לבי יוניק ולקבל מאיתנו את כל המידע הרלוונטי בנושא.

כתבות נוספות

עגלת הקניות שלך0
אין מוצרים בעגלה!
0